ponedeljek, 26. april 2010

Usposabljanje v Logarski dolini

Od četrtka, 22.4. pa vse do nedelje, 25.4., smo člani društva KDRP Celje imeli "zimsko in letno" usposabljanje v Logarski dolini. Dnevi so bili zelo pestri in nabiti z energijo. Od jutra, pa vse do poznega kosila smo delali na snežnem plazu pod Orlovim gnezdom, po kosilu pa iskanje v gozdu-IPO in vaje za usmerjenje na daljavo. Zvečer pa smo imeli razne debate o naših kosmatincih.


Nekateri smo prispeli v Logarsko dolino že v četrtek, v poznih popoldanskih urah. Nastanili smo se v Cinkarniškem domu, pri hotelu Plesnik. Ker je sonce že počasi zahajalo, smo šli le na daljši sprehod z našimi kosmatinci, se napakirali po sobah, spravili hrano in pijačo in z nestrpnostjo pričakovali naslednji dan. 
V petek zjutraj je prišlo še nekaj naših članov in skupaj smo odšli do obračališča v Logarski dolini. Razdelili smo se v dve skupini. Obe sta šteli sedem članov. Prva skupina je šla na plaz desno od parkirišča, pod Orlovo gnezdo. Druga skupina, pa je šla na "levi plaz", gledano od parkirišča. Oba delovišča sta bila na desnem bregu Savinje. Zanimivo je bilo, da je letos bilo veliko manj snega, kot lansko leto. Pa smo lani bili v Logarski sredi maja.. zanimivo:). V moji skupini smo bili Eva, Barbara, Darja, Miloš, Dušan, Aljaž in moja malenkost. Razdelili smo se še v dve skupini in vsaka je naredila en grob. Vseskozi so nas daleč stran spremljanli manjši plazovi. Mi smo bili na varnem mestu, kar smo takoj preverili. Vendar je "grmenje", ki ga sproži oddaljen plaz še vedno zastrašujoč. Da sta bila grobova pripravljena za iskanje, smo potrebovali dobri dve uri in pol. Potem pa akcija:). Vsak je naredil 3x na prvi grob. Najprej je bil grob popolnoma odprt, drugič delno zaprt in tretjič popolnoma zaprt. Vsi naši psi so delo opravili z odliko. Najlepše jih je opazovati, kako uživajo v snegu, iskanju in veselo mahajo z repki! Na drug grob smo naredili "le" 2x, izpustili smo iskanje na popolnoma odprt grob. Potem pa so se oglasili naši želodčki, ura je bila že nekaj čez 14h in napotili smo se nazaj proti Cinkarniškemu domu, kjer smo si pripravili kosilo. Po kosilu je sledil kratek sprehod, potem pa spet akcija. Ostali smo razdeljeni v enaki dve skupini. Prva je delala iskanje v gozdu, mi pa smo na travniku naredili vajo za usmerjanje na daljavo. Miloš je pripravil jupol kantice, kot kaže slika..

krogci so jupol kantice, kvadratki pa izhodišče usmerjenja

Z Luno sva prišli do izhodiščnega mesta. Dušan ji je pokazal hrano (froliko), šel 20 m v ravni liniji stran in jo dal na kantico. Potem je je prišel nazaj, pokazal da nima nič več v roki. Jaz sem Luni pokazala smer, ji rekla "naprej" in jo spustila. Veselo je kot puščica zdirjala proti kantici, si vzela hrano in pritekla nazaj k meni. Enako smo naredili na drugo stran. Potem smo ponovili vajo tako, da je Dušan prestavil kantico 40 m stran. Luna je enako naspidirana šla naravnost po hrano. Namen te vaje je, da jo kasneje preneseš na iskanje v gozdu oziroma delaš to vzporedno. Naposled sta se skupini zamenjali in mi smo bili na vrsti za IPO.

 

Naredili smo trening usmerjanja. Oba markerja sta šla cca 20 levo in desno od potke, v ravni liniji. Prvi je poklical Luno in počepnil za drevo. Luna je v ravni liniji zdivjala proti njemu, ga oblajala, potem pa "šok". Dobila je hrano, ki je nikoli ne, zato je še naprej čakala pri markerju na igračo. Ko se je marker vstal, jaz pa sem jo poklicala, je le zdivjala nazaj proti meni. Ko je bila od mene oddaljena cca 5 m, sem jo z roko usmerila na drugo stran, proti drugemu markerju. Ta jo je spet poklical in počepnil. Luna je v dokaj ravni liniji zdivjala proti njemu, ga oblajala in bila tako vesela igračke, da je bilo veselje. Super! Zdaj moramo paziti, da se ne bo navadila na klic markerja. Pester dan je bil zaključen ob dobri družbi in fuuulll dobremu šmornu:)!

 

Naslednji dan, v soboto smo nekateri člani našega drušva šli na vajo pri Tržiču, nad katero pa smo bili razočarani. Klik do objave v blogu. V Logarsko smo se tako vrnili ob 16h, ravno pred IPO treningom in vajami na travniku.Waaaaa, super sem si mislila, bova vsaj naredili še kak dober trening ta dan. Naredili smo podobno kot prejšnji dan, le da je bila dolžina kantic okoli 50 m in da sva naredili sedaj na štiri kantice (glej sliko zgoraj), prejšnji dan pa le na dve, levo in desno. Potem pa še v gozdu usmerjeno iskanje 4x na dva markerja. Mogoče bo s pomočjo slike lažja predstava:

marker 1 in 2 sta se po najdbi prestavila 20 korakov višje gor, kot kaže črna puščica. marker 1 je potem bil 3 in marker 2, 4. Lunina pot je označena z rdečo puščico.

Marker 1 je poklical Luno, ko ga je oblajala in prišla malo pred mene, sem jo usmerila proti markerju 2 in ta jo je spet poklical. Po oblajanju je prišla k meni, jaz sem jo privezala in se prestavila 20 korakov višje. Prav tako sta se markerja 1 in 2 prestavila 20 korakov višje. Spet jo je marker 3 poklical, Luna je zdivjala proti njemu, ga oblajala in potem sem jo spet usmerila proti 4 markerju, ki jo je poklical. Igračo je dobila le pri zadnjemu, umes pa hrano. Ta hrana ji še ni čist jasna, ker je vedno dobila igračo, hehe se bo že navadila na presenečenja;). Potem sva naredili še motivacijo na markerja, ki je prečkal gozdno pot.
Dan se je zaključil ob pripovedi in slikah Jureta, kako je poteklalo reševanje leta 1999 v Turčiji, Miloš pa nam je predstavil računalniški program s kartami, ki jih uporabljamo pri orientaciji oziroma v iskalnih akcijah.

V nedeljo dopoldne smo zamenjali delovišča z drugo skupino in iskali v njihovih grobovih. Vsi smo naredili najprej prvi, nižji grob brez motivacije, grob pa je bil na čisto malo odprt. Nato pa pobeg z motivacijo v grob višje gor in le tega se je popolnoma zadelalo. Luna se je spet super odrezala, malo je kopala, malo je lajlala. Sledil je povratek do Cinkarniškega doma, kuhanje pasulja in kratko iskanje v gozdu. Tokrat sem se odločila, da bova delali na dolžino. Marker jo je motiviral in zdirjal 70 korakov v breg. Luna ga je brez problema našla in oblajala. Tako, s tem so bili treningi v Logarski dolini zaključeni. Sledilo je še slikanje s sponzorskimi plakati in kosilo.

nekaj naših sponzorjev :)

Tile trije dnevi in pol, kar smo bili v Logarski dolini, so minili ekspresno hitro. Ni kaj, v dobri družbi in super treningih čas hitro mineva. Hvala vsem, za organizacijo, vodenje, markiranje, kuhanje, slikanje, snemanje,... Super je bilo!

Klik do videa in Klik do slik :)

2 komentarja:

  1. Jaaa res je bilo super!!! :) Že komaj čakam poletni tabor, če bi bila pa še kaka Logarska to leto pa se sploh ne bi pritoževala ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. hehe, jup res je! bi lahko bila Logarska 2x na leto:), se ne bi nobeden pritoževal!

    OdgovoriIzbriši